5 מאפיינים של אנשים מצליחים במיוחד

מה עשיתי בזמן שהמילה אדם היה בכותרות

האחד עם הופעה שאכזבה רבים

והשנייה עם סוגיית עקיפת התור בשדה התעופה

תכלס, מצבנו תותים אם אלו הבעיות שלנו"

"אני לומד בכל שבוע שפה חדשה וזה ממש מאתגר מחד ומרגש מנגד"

ציטוט ששמעתי השבוע מאחד הסטודנטים שבאמת ריגש אותי

למה ריגש?

אני מסתכל עליו ועל קבוצת הא.נשים וחייב לומר בשיא הענווה שמדובר בכאלו שראו דבר או שניים בחיים, כאלו שנמצאים בתפקידי מפתח, כאלו שניהלו אנשים אחרים והיוו עבורם השראה גדולה ועם זאת הם בחרו ללמוד "שפה חדשה" דרך לימודי אימון ולהשפיע באופן ישיר על איכות החיים שלהם, על החלומות שלהם.

השיתופים המרגשים בכל שבוע מחדש רק מראים שלכולנו יש דרך, לכולנו יש אתגרים, לכולנו יש כאבים אלו הם החיים עצמם!

אני מתרגש כשהלבבות המדהימים הללו "מונחים" לפתחי בכל שבוע מחדש, זכות ואחריות גדולה עבורי, מקום שרציתי להיות, להוביל, להשפיע, להותיר חותם! 

אם כבר אני מדבר על להותיר חותם, השבוע סיימתי 7 חודשים של ליווי קבוצת קצינים ונגדים, פרויקט ניסיוני ראשון בחיל הרפואה בו קבוצה מצטיינת של מפקדים ומפקדות נפגשו כמידי חודש ללמוד מנהיגות אישית.

הכלים והמיומנויות שהובאו בכל מפגש ללא ספק יהוו "ארגז כלים" משופר בדרך של המפקדים הצעירים להיות כוח משפיע בצבא ובחייהם הפרטיים.

רוצה לשתף אתכם/ן ב-5 תובנות שעלו בתהליך על מנהיגות אישית:

1.  בחירה- היכולת שלנו להגיב לסיטואציות בחיינו היא "שובר שיוויון" באיכות החיים, 

אין לנו דרך לשלוט כיצד אנשים ידברו אלינו, כיצד יתנהגו כלפינו, מה כן יש לנו? יש לנו יכולת משמעותית והיא לשלוט בתגובה שלנו, ככל שיהיה לנו יותר מרחב בחירה כך נהיה אנשים ששולטים יותר על עצמנו ועל הסובבים אותנו.

2. תקשורת- לייצר שיח בו מתקיים דיאלוג של אמפתיה, הבנה והכלה הוא קריטי לחיבור של אנשים, תפקיד המפקד הוא ליצור את הצוות מתוך מקום של השראה, מתוך מקום של מנהיגות ולוא דווקא ממקום של סמכות, היכולת לעצור לרגע ולהבין איזה מפקד אני רוצה להיות ואיזו תקשורת אני רוצה לנהל היא ממש חשובה בהקשר הזהות הפיקודית.


3. אימון- הדרך להשתפר היא להתאמן כל הזמן!

חישבו על ספורטאי על, האם הוא יכול להגיע להישגים ללא אימונים? 

בדיוק כך התאמנו על הדברים הדורשים שיפור, זאת דרך יעילה להיות האנשים שאתם רוצים להיות ולהשיג את המטרות שלכם בחיים.

4. סקרנות- בעולם בו הכל קורה מהר מאוד, הידע והמידע קיימים ונגישים בכל מקום הפכנו להיות "קצרים" ובעיקר יודעים, החוכמה של מנהיגות אמיתית היא דווקא לבוא ממקום של שאילת שאלות, סקרנות, ברור לי שכולנו יודעים ומכירים את החיים לא מעט אבל להוביל ולהשפיע על קבוצה של אנשים זה אומר שצריך להיות בענווה, לחקור, להתבונן ולהבין שאנחנו באמת רחוקים מלהבין הכל.

5. התמדה- להביא את גישת המנהיג המצליח משמע להבין שבדרך אל הפסגה יש נפילות, כשלונות, כאבים, מצליחן אמיתי הוא כזה שלאחר הנפילה קם ולא מוותר בדרך להשגת המטרה שלו.

כמובן שאפשר לחבר פרמטרים נוספים להצלחה אבל לבחור אחד מהפרמטרים הללו זאת כבר התחלה משמעותית בדרך לקחת מנהיגות ואחריות על חיינו.

התהליך היה סופר משמעותי, כולי תקווה שהשפעתו תותיר חותם אצל אלו שעברו אותו ובמעגלים הנוספים של כל אחד ואחת.

אם אתם מכירים עוד גופים/ארגונים שמעוניינים לשמוע על תהליך פורץ דרך שכזה מוזמנים לפנות ו/או להפנות אליי לפרטים


רוני צוקרמן- להותיר חותם שיהלום אותי